واژینیسموس اصطلاحی است که برای توصیف حالت اسپاسم های غیر ارادی دائمی یا متناوب عضلات واژن در هنگام رابطه جنسی واژن استفاده می شود. این شرایط می تواند زندگی جنسی شما را کاملا از بین ببرد ، عزت نفس خود را از دست داده و رابطه خود را با شریک زندگی خود بدتر کنید. علاوه بر این ، مراجعه به پزشک مربوط به ناحیه لگن نیز می تواند مشکل ساز شود.

علائم واژینیسموس در هر زن می تواند متفاوت باشد. برخی از زنان حتی در زمان قاعدگی به دلیل انقباض فوری عضلات واژن ، نمی توانند تامپون را به واژن خود وارد کنند. برای بخش عمده ای از بیماران ، رابطه جنسی واژن غیرممکن می شود ، و برای بخش کوچکتر با ناراحتی و درد همراه است ، که آنها اغلب جرات نمی کنند به شریک زندگی خود بگویند.

علت واژنیسموس چیست؟

عوامل بسیاری می توانند در ظاهر این شرایط تأثیر بگذارند ، اگرچه تا حد زیادی متخصصان هنوز ابهامات زیادی دارند. برخی از عواملی که به ایجاد واژنیسموس کمک می کنند عبارتند از:

درک منفی از رابطه جنسی
آزار جنسی قبلی
اولین تماس جنسی دردناک
مشکلات اتصال
آسیب به واژن در نتیجه زایمان ، اغلب استفاده از اپیزیوتومی
ترس از باردار شدن
واژینیسموس اغلب با دیس پارونیا اشتباه گرفته می شود. دیسپارونیا اصطلاحی است که به درد در هنگام رابطه جنسی گفته می شود. بیشتر اوقات به دلیل کیست ، بیماری التهابی لگن یا آتروفی واژن ، کمبود استروژن است.

درمان چیست؟

واژینیسموس یک بیماری قابل درمان است. در اکثر مواقع ، این درمان شامل آموزش ، گفتگو درباره مشکل با یک متخصص و تمریناتی برای شل کردن عضلات واژن است.

رابطه جنسی درمانی

در طی این نوع درمان ، ابتدا به بیماران آموزش داده می شود که ساختار دستگاه تولیدمثل زنان دقیقاً چیست و چه تغییراتی در واژن در هنگام مقاربت جنسی ایجاد می شود. این می تواند به شما کمک کند تا مشکل خود را به روشنی درک کنید. هر دو شریک می توانند در درمان شرکت کنند ، که در بیشتر موارد ارتباط بین آنها را تسهیل می کند. یک متخصص جنسی می تواند به شما کمک کند تا قبل از مقاربت جنسی ، روشهای آرام سازی را برای بهبود زندگی جنسی خود اعمال کنید.

گشاد کننده های واژن

پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند از گشاد کننده های واژن برای شل سازی عضلات واژن استفاده کنید. قبل از شروع استفاده از آنها ، باید در مورد نحوه قرار دادن و نحوه اداره آنها آموزش ببینید. آنها معمولاً برای مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند و پس از آن زوجین می توانند زندگی جنسی خود را از سر بگیرند تا ارزیابی کنند که آیا درمان تاثیری دارد.

تمرینات کگل

تمرینات کگل به طور متناوب بین انقباضات هدفمند و شل شدن عضلات واژن و راست روده است. برای اینکه بفهمید در هنگام ادرار کردن باید روی کدام عضلات کار کنید ، سعی کنید جریان را به طور هدفمند متوقف کنید. هنگامی که دانستید کدام گروه عضلانی را باید تمرین دهید ، می توانید در طی فعالیت های روزانه خود ، ماهیچه های کف لگن خود را چند بار در روز و به مدت 5-10 دقیقه منقبض و شل کنید.

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم اختصاص دادید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

https://hamsartime.ir/sexually-relationships/sexual-knowledge/