مهم نیست که چقدر آرام هستید یا برنامه هایتان چقدر ساده است، تقریباً هر زوجی در آستانه عروسی خود احساس استرس می کنند. بنابراین اگر شما نیز فردی هستید که واقعاً به طور منظم با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، به راحتی می توانید غرق شوید. همه چیز خوب و خوب است که دیگران به شما بگویند، "استرس نداشته باشید، همه چیز در نهایت درست می شود"، (البته همه چیز درست می شود!)، اما وقتی خودتان درگیر برنامه ریزی عروسی هستید، دیدن طرف مقابل سخت است! بنابراین امروز، نکاتی را برای نحوه مقابله با اضطراب َشب اول عروسی و برنامه ریزی استرس در روز بزرگ به اشتراک می گذاریم . (ما همچنین یک قسمت پادکست با همین موضوع داریم، پس حتماً آن را گوش کنید!)

جهت مطالعه کامل مطلب اینجا را کلیک کنید
 

احساس اضطراب یا استرس بخشی طبیعی از زندگی است ، اما اگر اضطراب شما به هر طریقی ناتوان کننده شده است، یا حملات پانیک را تجربه می کنید، قطعا باید به دنبال کمک حرفه ای باشید. راهنمای امروز ما فهرستی واقع بینانه از مکانیسم‌ها، ابزارها و نکاتی است که شما را در فرآیند برنامه‌ریزی، با هر سطحی از اضطراب که تجربه می‌کنید، ببینید.

استخدام تامین کنندگان عالی به کاهش فشار کمک می کند (به ویژه برنامه ریزان عروسی !) بنابراین برای توصیه ها به دایرکتوری عروسی ما مراجعه کنید. اوه و Aware Life Skills  - دوره های رایگان در تکنیک های CBT را بررسی کنید تا به شما در مقابله با اضطراب روزانه کمک کند.

 

1. اضطراب خود را پیش بینی کنید
این یکی از تاکتیک‌هایی است که من برای روز عروسی خودم بسیار استفاده می‌کردم - و اگرچه به جای راه‌حل، کمی کمک باند است، اگر مستعد حملات پانیک هستید، به‌ویژه مفید خواهد بود. لحظاتی را که در آن روز به احتمال زیاد دچار اضطراب می شوید را پیش بینی کنید و به طور کامل از آنها بگذرید یا راه هایی بیابید که آنها را برای خودتان قابل کنترل تر کنید . خواه این اتاقی پر از جمعیت در صبح عروسی شما باشد، صرف فکر اولین رقص شما، یا ایده سخنرانی، اعصاب طبیعی است، اما اگر فکر می کنید این لحظات ممکن است روز شما را لکه دار کند (یا به شما استرس وارد کند. بالا)، راه‌هایی برای کنار گذاشتن سنت‌ها پیدا کنید و آنها را کنار بگذارید.


 

2. قاطع باشید
من این را به هر زوجی می گویم، اما اگر اضطراب دارید ، تعیین کننده بودن در برنامه ریزی عروسی از اهمیت بیشتری برخوردار است . مطمئناً همیشه باید گزینه‌ها را با هم مقایسه کنید و تصمیم‌های سنجیده بگیرید، اما وقتی صحبت از مواردی مانند جمله‌بندی دعوت، طرح‌های میز یا انتخاب منو می‌شود، می‌توانید هفته‌ها در دایره‌های مختلف گیر کنید و در این فرآیند استرس بیشتری بگیرید. مهلت تصمیم گیری هفتگی را تعیین کنید، تماس بگیرید و به شغل بعدی در لیست خود بروید !