۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

افزایش شمار مبتلایان کرونا در سوئیس

براساس اعلام وزارت بهداشت سوییس، در شبانه روز گذشته ۳۱ نفر بیمار کرونایی جان باختند و ۲۸۷ بیمار مبتلا هم در بیمارستان بستری شده اند. وزارت بهداشت سوییس اعلام کرد که در طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹ هزار و ۳۸۶ مبتلای جدید به کرونا در سوییس و لیختن اشتاین شناسایی شدند.براساس همین گزارش، در طول شبانه روز گذشته ۳۱ نفر جان باختند و ۲۸۷ بیمار مبتلا هم در بیمارستان بستری شده اند.تازه‌ترین تحقیقات در سوییس، کسری امسال بودجه دولت را ۲۰ میلیارد فرانک سوییس تخمین می‌زند. بیش از ۱۸ میلیارد فرانک سوییس از این کسری بودجه، به علت هزینه‌های فوق العاده دولت در بحران کرونا مربوط می‌شود.

۰۹ آبان ۹۹ ، ۱۹:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکبر محمدی

رابطه کرونا و دیابت

متخصص غدد درون ریز و متابولیسم گفت: دیابت یکی از مهمترین عوامل خطر برای ایجاد نوع شدید Qovid-19 است. دکتر مهرنوش ذاکرکیش اظهار داشت: کووید -19 بیماری بسیار مسری است و مسیر اصلی انتقال آن از طریق قطرات تنفسی است. شایعترین علائم این بیماران تب ، سرفه خشک ، تنگی نفس ، تنگی قفسه سینه و علائم گوارشی و سردرد و بدن درد ، قرمزی چشم و حتی ضایعات پوستی از دیگر علائم این بیماری است. وی با بیان اینکه این بیماری می تواند علائم مختلفی را ایجاد کند ، اضافه کرد: "کوید - 19 دوره ای چند روزه و چند هفته ای دارد و پس از این دوره ، علائم بیماری ظاهر می شود. برخی از افراد که آلوده هستند اما علائمی ندارند یا علائم خفیف دارند ، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آنها اندام های حیاتی در بدن دارند که گاهی منجر به مرگ این بیماران می شود ، گفت: "خطر و شدت عفونت ویروس کرونا ممکن است به دلیل تعدادی از عوامل زمینه ای و بیماری ها افزایش یابد ؛ "سن بالا ، چاقی ، دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی و تنفسی از جمله عوامل خطر ویروس کرونا هستند و افرادی که این عوامل را دارند به احتمال زیاد به شدت مبتلا می شوند. بیماری.

 

بستری شدن ، لوله گذاری و روشهای تهاجمی ممکن است برای بسیاری از افراد مبتلا به شریان کرونر در هر سنی مورد نیاز باشد ، اما افرادی که دارای عوامل خطر هستند بیشتر در معرض این بیماری هستند.
وی ادامه داد: دیابت یکی از مهمترین عوامل خطر ابتلا به نوع شدید Covid-19 است ؛ بیماران دیابتی مبتلا به بیماری عروق کرونر به احتمال زیاد در بیمارستان بستری می شوند و تحت مراقبت های ویژه ، لوله گذاری و اندام های مختلف قرار می گیرند. با این وجود شیوع عفونت در بیماران دیابتی بیشتر است و در نتیجه ، خطر و عوامل خطر بیماری بیشتر است. "هنگامی که قند خون از کنترل خارج می شود ، یک بیماری پیش التهابی و التهابی در بدن ایجاد می شود ، که یک سری از فاکتورهایی در بدن ایجاد می کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می کند. "به عبارت دیگر ، عملکرد سیستم ایمنی در افراد دیابتی کنترل نشده مختل می شود ، بنابراین انتظار می رود که انواع عفونت ها در افراد دیابتی کنترل نشده بیشتر باشد." بیشتر افراد دیابت ، به ویژه دیابت نوع 2 ، چاق هستند و چاقی یک عامل خطر مستقل برای بیماری های عفونی و ویروسی است. "Zarkirkisch هنگام شیوع آنفلوانزای H1N1 گفت:" چاقی با پیش التهاب حالت بلوغ و التهابی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند ، بنابراین افراد چاق مستعد ابتلا به انواع عفونت ها هستند ". ما هنوز هم همین ویروس کرونا را داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اهمیت کنترل قند خون و فشار خون در بیماران دیابتی اظهار داشت: اگر قند خون به خوبی کنترل شود ، عوارض مزمن قند خون از جمله فشار خون ، درگیری کلیه و قلب وجود دارد. احتمال وقوع کمتر است. و بیماریهای همزمان و تشدید کننده عفونی نخواهند بود.

۰۳ آبان ۹۹ ، ۰۹:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکبر محمدی