۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

نحوه قطع رابطه با اعضای خانواده ای که شما را آزار می دهند

بدرفتاری توسط کسی به اندازه کافی دردناک است ، اما هنگامی که توسط یکی از اعضای خانواده آسیب می بینید ، غلبه بر آن بسیار دشوار است. این که آیا فرد واقعاً یک کار غیرقابل بخشش انجام داده است یا شما آماده اید که از الگوی رفتار توهین آمیز دور شوید ، گاهی قطع رابطه با یکی از اعضای خانواده بهترین کاری است که می توانید برای سلامت روان خود انجام دهید. این همیشه آسان نیست ، اما با تعیین مرزهای مشخص و روی آوردن به افرادی که شما را دوست دارند ، می توانید حرکت خود را ادامه دهید.

 

تصویر کلی رابطه خود با یکی از اعضای خانواده خود را بررسی کنید. این شخص ممکن است یک دفعه خوب باشد و ممکن است واقعاً شما را دوست داشته باشد. آنها حتی ممکن است در زمینه های دیگر زندگی خود واقعاً فرد خوبی باشند. با این حال ، این به این معنی نیست که رابطه برای شما سالم است. [1]

  • اگر هربار که به شخصی فکر می کنید احساس منفی پیدا می کنید ، حتی اگر آن شخص معمولاً با شما خوش برخورد باشد ، ممکن است به این دلیل باشد که او شما را به شدت آسیب رسانده است و شما برای ادامه کار مشکل دارید. در این صورت ، ممکن است بخواهید کمی از آنها فاصله بگیرید تا روی خودتان تمرکز کنید.

 

رفتار او را منطقی نشان ندهید. مهم نیست که چرا آنها کاری را که انجام داده اند انجام داده اند و یا اینکه متاسف هستند. اگر الگویی از یک رابطه ناسالم مداوم است و احساس می کنید بدون آن شخص در زندگی خود وضعیت بهتری دارید ، باید انتخاب مناسب خود را انجام دهید. [2]

  • به عنوان مثال ، اگر کسی به طور مکرر با شما کم لطفی می کند ، رفتار او را با گفتن جملاتی مانند "او باید روز خوبی داشته باشد" یا "او اخیراً استرس زیادی داشته است" منطقی نکنید.
  • به همین ترتیب ، با گفتن جملاتی از جمله: "اگر من او را به دروغگویی متهم نمی کردم ، او مرا مورد ضرب و شتم قرار نمی داد".
  • از طرف دیگر ، اگر فردی که به طور کلی با شما بسیار خوب است هر چند وقت یکبار دست به قفل می شود یا چیزی را می گوید ، این خوب است که شرایط او را در نظر بگیریم.

 

خانواده دیگری را که ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند ، در نظر بگیرید. بخشی از دلیل پیچیده بودن روابط خانوادگی به دلیل تعداد افراد درگیر است. هنگامی که تصمیم می گیرید فردی را از زندگی خود قطع کنید ، باید بقیه اعضای خانواده را نیز در نظر بگیرید ، زیرا ممکن است بر روابط شما با آنها نیز تأثیر بگذارد. با این وجود ، گاهی این امر اجتناب ناپذیر است. [3]

  • اگر رابطه خود را با یکی از والدین قطع می کنید ، ممکن است بر روابط شما با والدین دیگر تأثیر بگذارد. اگر با یک خواهر و برادر مشکل دارید ، ممکن است با خواهرزاده یا برادرزاده خود ارتباط برقرار کنید. همچنین ، ممکن است از تعطیلات خانوادگی یا سایر رویدادهایی که ممکن است عضوی دیگر از خانواده حضور داشته باشد ، دعوت نشوید.
  • با این حال ، به احتمال زیاد برخی از اعضای خانواده هستند که تصمیم می گیرند از شما حمایت کنند ، بنابراین نگذارید این تنها عامل تعیین کننده شما باشد.
  • هرگز فقط به این دلیل که شما انجام می دهید ، از سایر اعضای خانواده تقاضا نکنید یا انتظار داشته باشید که رابطه خود را با یک شخص قطع کنند.

 



از یک رابطه یک طرفه یک قدم عقب بروید. اگر متوجه شوید که هر وقت با یکی از اعضای خانواده خود صحبت می کنید ، بیشتر از اینکه یک مکالمه دادن و گرفتن باشد ، بیشتر در مورد آنها است ، این یک رابطه سمی است. این رفتار خودشیفتگی بعید است تغییر کند و احتمالاً بهتر است که ارتباط خود را با آن شخص در سطح سطحی تری حفظ کنید. [4]

  • در شرایطی مانند این ، ممکن است متوجه شوید که فرد در طول مشکلات خود از شما برای راحتی عاطفی استفاده می کند ، اما بعد از صحبت کردن در مورد چیزهایی که در زندگی شما استرس زا است ، از شما بیزار می شود.
  • این مورد در مورد کسی که فقط وقتی با شما صحبت می کند که به چیزی از شما نیاز دارد ، مثل پول یا مشاوره ، صدق می کند.

 

از اعضای خانواده که از نمایش تغذیه می کنند فاصله بگیرید. اگر در خانواده شما شخصی وجود داشته باشد که همیشه در کانون درگیری ها باشد یا عاشق ریختن اسرار دیگران باشد ، داشتن یک رابطه سالم با آنها دشوار است. لزوماً لازم نیست که خویشاوندان درام دوست خود را کاملاً قطع کنید ، اما اگر آنها را در طول بازو نگه دارید احتمالاً وضعیت بهتری خواهید داشت.

  • فردی که عاشق درام است ، معمولاً بین بهترین دوست شما رفتار می کند و در صورت انتقاد یا مخالفت با او ، شما را از آن دور می کند. [6]
  • اگر کسی در خانواده شما درباره شما شایعات منتشر کند ، قطعاً این شخصی است که باید از او دوری کنید.
  • اگر شخصی غالباً صادق نباشد ، همین امر صادق است.

 



از افرادی که همیشه احساس استرس یا ناراحتی در شما ایجاد می کنند خودداری کنید. خواه عمه ای باشد که همیشه از وزن شما انتقاد می کند و خواهر شما که همیشه در مورد موفقیتش نسبت به شما «شوخی» می کند ، شما کاملاً حق دارید از بودن در کنار کسی که باعث می شود احساس بدی داشته باشید ، جلوگیری کنید. اگر متوجه شدید که فقط به فکر هم اتاقی بودن در یک اتاق با یک شخص استرس دارید ، از موقعیت هایی که می دانید آنها را خواهید دید اجتناب کنید. [7]

  • گاهی اوقات ، وقفه موقت در رابطه ای مانند این می تواند احساس آرامش شما را تسکین دهد. با این حال ، اگر رفتار فرد ادامه پیدا کند ، بهتر است قطع رابطه دائمی داشته باشید ، به خصوص اگر فکر کنید که به چیزهایی که آنها می گویند فکر می کنید حتی وقتی که آنها در اطراف نیستند.
  • اگر شخصی انکار کرد که حرف زشتی زده است یا سعی در توجیه رفتار خود دارد ، بعید به نظر می رسد که در آینده تغییر کند و شما باید از او دوری کنید. [8]

 



از هرگونه رابطه سو that استفاده کننده دور شوید. هر رابطه ای می تواند توهین آمیز باشد ، خواه این پدر و مادر ، پدربزرگ و مادربزرگ ، خواهر و برادر ، یا حتی از اقوام دور باشد. علاوه بر این ، سو abuse استفاده ممکن است به اشکال مختلفی باشد ، از اینکه به طور مداوم پایین بیایید یا فریاد بزنید تا مورد ضرب و شتم قرار بگیرید ، لگد بزنید ، یا سو sex استفاده جنسی کنید. اگر احساس می کنید از شما سو abاستفاده می شود ، باید هرچه زودتر از آن شخص دور شوید. [9]

  • علائم دیگر سو abuse استفاده عبارتند از: رفتار خاموش ، کنترل رفتار یا سرزنش مداوم کارهایی که انجام نداده اید.
  • اگر کودک هستید و توسط والدین مورد آزار و اذیت قرار می گیرید ، باید یک فرد بزرگسال مورد اعتماد را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید. این ممکن است یکی دیگر از اعضای خانواده باشد ، یا ممکن است یک مشاور یا معلم در مدرسه شما باشد. همچنین خطوط راهنمایی وجود دارد که می توانید با آنها تماس بگیرید ، مانند 1-800-4-A-CHILD در ایالات متحده یا 0800 1111 در انگلیس. [10]
  • همچنین اگر پدر یا مادر هستید ، ممکن است تصمیم بگیرید که با شخصی که فکر می کنید از کودک شما بدرفتاری کرده است ، رابطه خود را پایان دهید.

 



اگر نمی خواهید رابطه را به طور دائم پایان دهید ، وقت استراحت دهید. گاهی اوقات ، قبل از اینکه بخواهید او را برای کاری مضر که انجام داده است ببخشید ، به کمی وقت دور بودن از فرد نیاز دارید. این امر به ویژه اگر در حالت عادی با آن شخص بسیار نزدیک باشید و او کاری را انجام داده باشد که بی فکر بوده است ، این امر صادق است. حتی ممکن است بتوانید این کار را انجام دهید بدون اینکه مجبور شوید مستقیماً با شخص مقابله کنید. [11]

  • اگر به فضای کمی نیاز دارید ، سعی کنید به یکی از اعضای خانواده خود بگویید که مشغول هستید ، اما به زودی از پس آن بر می آیید.
  • هنگامی که کمی خنک شدید ، به آنها بگویید که چقدر به شما آسیب زده اند ، بنابراین آنها می توانند جبران کنند و از انجام کارهای مشابه در آینده جلوگیری کنند.

 



اگر نمی توانید از دیدن شخص خودداری کنید ، در زمین بی طرف ملاقات کنید. اگر به هر دلیلی قطع کامل رابطه با اعضای خانواده عملی نیست ، سعی کنید در یک مکان عمومی در صورت نیاز به گفتگو ملاقات کنید. از آنها بخواهید در کافی شاپ ، پارک یا رستوران به شما ملحق شوند ، درصورت نیاز هر یک از شما می توانید از آنجا دور شوید. [12]

  • صحبت با مادربزرگتان در خانه ای که 35 سال در آن زندگی می کند باعث می شود که او احساس کند برتری بالایی دارد و احتمال اینکه حرف خود را مطرح کنید کم است.
  • از طرف دیگر ، درگیری در خانه شما می تواند احساس کند که فضای امن شما نقض شده است ، به خصوص اگر طرف مقابل وقتی از شما می خواهد آنجا را ترک نکند.

 

 



اگر تصمیم دارید رودررو با فرد صحبت کنید آرام باشید. هنگامی که تصمیم به قطع رابطه با شخصی که شما را آزار داده است ، گرفتید ، ممکن است تصمیم بگیرید با او صحبت کنید تا این موضوع را به او اطلاع دهید. به فرد اطلاع دهید که دیگر قصد بازدید ندارید و دیگر به تماس های تلفنی وی یا سایر تلاش های تماس با شما پاسخ نخواهید داد. این گفتگوها می تواند احساسی و انفجاری باشد ، اما سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و به خاطر داشته باشید که به زودی این درام بخشی از گذشته خواهد بود. اگر فرصتی دارید ، اگر قبل از موعد مقرر آنچه را می خواهید بگویید ، ممکن است به شما کمک کند تا آرام باشید. [13]

  • اگر به این واقعیت فکر کرده اید که دیگر نمی خواهید در یک رابطه سمی شرکت کنید و یکی از اعضای خانواده شما کاری را برای فشار دادن دکمه های شما انجام می دهد ، ممکن است وقت نداشته باشید تا برنامه هایی را که می خواهید بگویید. پیش بروید و به آنها بگویید که به فضای کمی نیاز دارید.
  • مکالمه را با جمله ای شروع کنید ، "من تصمیم گرفته ام که اگر دیگر وقت خود را در اطراف شما نگذرانم ، برای سلامت روان خودم بهترین است."
  • اگر فرد خیلی ناراحت شود ، می توانید بگویید ، "من نمی خواهم بحث کنم. من الان فقط به فضایی احتیاج دارم زیرا دیگر احساس نمی کنم این رابطه سالم است." سپس ، در اسرع وقت ترک کنید.

 

برای مطالعه بیشتر در زمینه سبک زندگی می توانید کلیک کنید

۲۵ مهر ۹۹ ، ۲۲:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکبر محمدی

چرا خودکشی زیادتر از قبل شده است ؟

طی سالهای اخیر خودکشی در میان نوجوانان و جوانان افزایش یافته است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2019 ، خودکشی سیزدهمین علت اصلی مرگ در گروه سنی 15 تا 34 سال در جهان بود. با این وجود ، در سالهای اخیر در ایران ، سن خودکشی به سطح دانش آموزان دبستان و متوسطه کاهش یافته است. به گفته معاون وزیر بهداشت در پاییز سال 1998 ، 20 درصد از نوجوانان ایرانی در سال 1997 خودکشی کردند و گفتند که بیشتر نوجوانانی که اقدام به خودکشی می کنند در دوره ابتدایی و متوسطه تحصیل می کنند و خودکشی در مقطع کارشناسی و بالاتر کمتر است. اخیراً محمد مهدی تندجوویان ، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، از افزایش خودکشی در کشور خبر داده و افزود: به نظر می رسد خودکشی در کشور با سرعت فزاینده ای در حال افزایش است و طبق آمار منتشر شده ، بیشتر آنها در سنین مختلف هستند. این اتفاق در سنین 15 تا 35 سالگی رخ می دهد ، اما امسال شاهد خودکشی های زیر 15 سال نیز بوده ایم که جای تأسف دارد ، اما چرا کودکان و نوجوانان خودکشی می کنند؟ علل روانشناختی و اجتماعی این حوادث ناگوار چیست؟

 

در دوره نوجوانی ، پس از بحران بلوغ ، بحرانی به نام بحران هویت وجود دارد که همه نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد و بسیاری از نوجوانان تمایل به خودکشی دارند زیرا نمی توانند با بدن و به ویژه اعضای بدن خود ارتباط برقرار کنند. و آنها نمی توانند از کسی در این زمینه س questionsالی بپرسند و وی افزود: "بحران هویت یعنی من کیستم؟" حالم خوب است یا نه؟ آیا موفق می شوم یا نه؟ اگر یک نوجوان در حالی که با این بحران روبرو است با کمبود روبرو شود و کودک احساس کند که نیازهای اساسی خود یعنی همان هرم مازلو خورده نشده و غذا و لباس تأمین نمی شود و از این کمبود رنج می برد ، احساس بدی خواهد داشت. مخصوصاً اگر ببیند دیگران دارند و ندارند. بعد از این ، معنای جدیدی به نام تبعیض وجود دارد ، پس چرا آنها آن را دارند و من نه؟ وی افزود: چرا من فقیر هستم و چرا مسئولان آن را به من نمی دهند؟ وی افزود: "سپس نوجوان خود را قربانی جامعه می داند و می گوید من قربانی هستم." مسئولان این را از من می خواهند ، اما من ندارم. وقتی این احساسات با هم ترکیب می شوند ، کودک خودکشی می کند. بیشتر نوجوانان اینگونه احساس می کنند اما بعد نظرشان تغییر می کند اما وقتی ناامید می شوند و احساس حقارت می کنند خودکشی می کنند. البته خودکشی این دانشجو تنها مشکل تلفن همراه نیست ، موارد پنهان دیگری نیز وجود دارد که ما نمی دانیم در این شرایط ممکن است م beثر باشد.

 

 

۲۴ مهر ۹۹ ، ۲۳:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
اکبر محمدی